Innan jag presenterar mig själv skulle jag vilja dela några tankar kring min syn på hotellbranschen.

Upplevelser, visst det är ett sätt att göra intryck på människor, men berör du en människa kommer den personen aldrig att glömma dig. Genom att beröra så hamnar du på en annan nivå i medvetandet.
Att hamna högt upp på Google och skapa en bra awareness är den lätta biten. Att bygga varumärket inifrån så att det utstrålar och agerar som vi vill är en annan sak. Sitter inte dessa bitar ihop är det att elda för kråkorna att lägga pengar på t.ex. SEO. Att få en verksamhet att växa och bygga ett starkt varumärke måste alla inblandade först och främst leva varumärket.
Copperhill Mountain Lodge: Det handlar om att beröra.

Personligt brev

Relationsskapande, kreativ och strategisk kommunikationsnörd som närt en dröm om att vakna varje dag och se Åreskutan genom fönstret.

Jag, Jonas Sahlander har jobbat med marknadsföring och kommunikation i arton år varav de sista tolv åren genom min, som jag startat och driver, kommunikationsbyrå Sahlsa kommunikation. Sahlsas affärsidé är att hjälpa företag i Dalarna med det vi brinner för — att bygga varumärke genom att förena strategi med design. Min resa har gett mig erfarenhet och kunskap om många olika branscher. Efter arton år inom marknadsföring så känner jag att det skulle vara intressant att lägga all min samlad erfarenhet, kreativitet och kompetens på ett varumärke. En av mina styrkor är att ha jobbat med marknadsföring för många olika branscher, vilket också har gett mig en välfylld ryggsäck. Eftersom jag alltid varit på leverantörens sida så vet jag att jag skulle vara en otroligt bra och noggrann beställare när det kommer till kravställning och leverans mot CML´s leverantörer inom marknadsbiten.

Filosofi
Personalansvar har jag haft sedan starten av Sahlsa, som mest har vi varit fyra anställda och ett antal frilansande personer som har jobbat med oss i olika projekt. Min filosofi för att en grupp ska kunna utvecklas och leverera behöver dom två grundläggande fundament; 1: att känna sig trygga, bättre att göra någonting och det blir fel än att inte göra någonting alls. 2: att ha roligt på jobbet. Om fler fick skratta på arbetstid och känna gemenskap är jag övertygad om att sjukskrivningarna skulle sjunka rejält. Anställda som har kul tillsammans kommer att leverera, garanterat.

Initiativtagare
Det handlar om att leverera varje dag. För mig handlar det om att vara en bra medarbetare, som är med och bidrar till en bra stämning och som ser till att leverans sker enligt uppgjorda planer. Det handlar om att kommunicera CML´s kärnvärden, i varje handling jag gör. Det handlar om att förvandla strategi till upplevelser med personal som berör. Det handlar om att vara en initiativtagare till att CML behåller och utvecklar sin status.

Jag jobbar hårt för att uppnå de mål jag sätter upp och jag kommer att bidra med en lojal och ambitiös arbetskraft. Nu ser jag fram emot att träffa er och förklara vinsten med att anställa mig.